Om Jökull

Jökull har hjemsted på Djursland, men dækker bredt med medlemmer i området omkring Randers og Århus.

Klubbens primære formål er at stimulere et kammeratligt samvær for børn, unge og voksne ved, at udbygge kendskab til og brug af den islandske hest.

Det gør vi gennem at arrangerer rideture i og uden for vores område, arrangerer kurser og afholder foredrag, og endelig afvikler vi årligt to stævner. I øjeblikket er de placeret som et WRL stævne i bededagsferien og et DRL sensommerstævne (1 dag) primo September.

Begge under FIPO regler og Dansk Islandshesteforening, som vi er lokal klub under.

Vores aktiviteter bliver afholdt på Islandsheste steder rundt om i vores område.

Vi har mange traditioner omkring Mols bjerge, hvor vi bl.a. afholder vores berømte Molstur i januar måned, men indkvartering på Bogensholm lejren, og op til 100 ridende deltagere.

Tag en tur rundt på hjemmesiden, hvor du bl.a. under aktiviteter kan læse yderligere om vores riden i naturen, og andre oplevelser.

Bliv Medlem

Vil du være med i Jökull?

Så kan du hurtigt melde dig ind via Sporti.

Kontingent 2022/23:

Børn/unge u. 18 år: 100,00