top of page

Stævner

Aktiviteter

Jökull Jubilæumsstævne og ØM WRL/DRL (ABD)

Afholdes den 15. - 17. august 2025  hos Stald Ulbæk, på Birkegaarden.

Tilmeld dig her!

Detaljeret indbydelse!

Jökull – 50-års Jubilæums Stævne og ØM, DRL/WRL (Sport ABD)

 

Jökull fylder 50 år og indbyder jer til at komme og fejre det med et stævne på Birkegaarden hos Stald Ulbæk!

Om stævnet:
Der rides efter FIPO 2025 med danske særregler.

Alle ovalbanediscipliner undtagen Sport A rides med flere ekvipager på banen.

Dette stævne er et WRL (A klasser) + DRL (A + B klasser) stævne med A,B,D klasser.

Klasserne fordeler sig således og der skal indløses en rytterlicens, der passer til de klasser, man ønsker at ride. Se mere på www.islandshest.dk.

 

Sport A (WRL/DRL): 5.1, 4.1, T.1, T.2, PP1, P2
Sport B (DRL): 5.2, 4.2, T.3, T.4, PP1, P2
Sport D: 4.6, 4.5, 4.5 Upcoming, 4.3, T.7, T.8 Upcoming, T.5, T.6

 

Dommerteam:
FEIF:

Anette Lohrke

Lena Lennartsson

Lisa Olofsson

Kia Holmquist

 

National:

Helle Brendstrup
Fabian Schmidt

Lokal:

Lotte Ditlev


Foreløbigt Program (ændringer kan forekomme):
Fredag d. 15/8:

12.00: Sekretariat og café åbner.

15.00: Stævnet starter. Udtagelse gangartsklasser +PP1


Lørdag d. 16/8:

Fortsat udtagelse gangartsklasser Finaler gangartsklasser + evt. udtagelse Töltklasser
 

Søndag d. 17/8:  
Udtagelse Töltklasser fortsat + Finaler Töltklasser +P2

A-finaler ved minimum 10 deltagere i en klasse. B-finaler rides ved mere end 15 ryttere i en klasse, hvis tidsplanen tillader det.
Der rides ikke separate finaler for juniorer eller ungryttere men disse kan, hvis de kvalificerer sig, vælge at deltage i klassens ordinære finale.

 

Vi forbeholder os ret til at aflyse klasser med få tilmeldte.
 

I alle gennemførte klasser kåres, Vil der være præmierings række for juniorer, ungryttere og seniorer.
I klasser med finaler, præmieres dem der har redet finalerne samlet og herefter placeres evt. øvrige juniorer og ungryttere.

Priser:
Tilmeldingsgebyr:

Ved tilmelding inden 1. juni:
1000 kr. pr ekvipage incl fold, for ikke medlemmer.

800,00 kr. pr. ekvipage incl fold, for Jökull medlemmer  

 

Ved tilmelding efter 1. juni:
1150 kr. pr ekvipage incl fold, for ikke medlemmer.

950,00 kr. pr. ekvipage incl fold, for Jökull medlemmer  

 

Alle priser tillægges Sporti gebyr.

 

Fold og Boks:
Fold på 10x10m pr hest er inklusiv i prisen, der må kun være 1 hest pr. fold, men man må gerne sætte flere folde sammen, hvis flere heste skal stå sammen.

I skal selv medbringe fold materiale og strømgiver til hegn. Heste på fold SKAL være forsynet med telefon nr på ejeren.

Foldene opsættes på et nærmere anvist område. Foldområdet SKAL afleveres rengjort for hø/halm og pærer.

Boks:
Som noget nyt tilbyder vi nu teltbokse, da der ikke længere er faste bokse til rådighed. Boksene er 3x3m.


Boks fre-søn: 1150,00 inkl en pakke strøelse.

Der kan købes yderligere strøelse. Boksene skal afleveres helt rengjorte.


Hingste SKAL stå på boks.


Efter d. 6/8 kl. 20, vil det ikke længere være muligt at bestille en boks, men man kan komme på venteliste, hvis vi få  nogen i overskud.

 

Boksene tildeles efter en boksplan, der ophænges ved stalden og udleveres ved Tjek In. Der må ikke ændres i boksplanen.

 

Ankomst

Det er tilladt at ankomme til stævnepladsen fra fredag d. 15/8-25 kl 09.00.
Sekretariat og caféen åbner kl. 12.00.

Ovalbanen er åben for prøve ridning i tidsrummet 09.00-14.00 d. 15/8 og ellers når det er angivet i programmet.
 

Mere info følger i infobrevet der udsendes ca 1 uge før stævnet.

Indtjek:
Der vil være online tjek ind til dette stævne, hvilket betyder at I selv skal sørge for at være tjekket ind senest 1 time før start.
Mere info følger.

Aldersgrænse for Juniorer og Ungdoms-ryttere:
Junior er du til og med det kalenderår du fylder 15 år.
Ungdoms-rytter er du fra det kalenderår du fylder 16 år og til og med det kalenderår du fylder 21 år.

Upcoming klasserne er for unge heste årgang 2019 & 2020, der ikke har den store stævne erfaring og skal ud og prøve at være med til stævne.

 

Vær opmærksom på nye regler, hvor hesten hvis den er 5 år, max må gå 1 gange på en dag – 6 år, 2 gange på en dag og 3 gange på en dag, ved 7 år og op efter.

 

For at ride A-klasserne, skal man opnå kvalificerende resultater fra sport B.

Se kvalifikationskrav på Dansk Islandsheste forenings hjemmeside:

Du kan læse mere om klasserne på vores hjemmeside.


Vaccinationsregler:
De officielle regler fra Feif og Dansk Islandsheste forening følges. Læs HER.

Hjælpertjans:
Alle der tilmelder sig stævnet, vil få tildelt en hjælpertjans. Uden hjælpere, intet stævne!

Kan man, af en eller anden årsag, ikke hjælpe til, må man finde en anden til at tage tjansen.

Ønsker man at frikøbe sig fra en hjælpetjans, koster dette 350,00. Dette angives og betales ved tilmelding. Tildeling af hjælpertjans sker pr. ekvipage, så hvis man ønsker at frikøbe sig fra hjælpertjans, skal det ske for samtlige ekvipager, hvor man ønsker at frikøbe sig.

Tilmeldingsfrist:
Tilmeldingsfrist for ordinær tilmelding: 1. august kl. 20.00.

 

Efter tilmelding:
Efter tilmelding kan foretages indtil d. 6/8 kl. 20.00 i det omfang der er pladser i de ønskede klasser.

Dette vil udløse et ekstra tilmeldingsgebyr på 350,-

Det vil også være muligt at tilmelde sig på venteliste, hvis klasserne fyldes op. Dette udløser ikke ekstra gebyr. Hvis du ønsker at afmelde en plads på venteliste, eller hvis ventelisten i klassen suspenderes, får du dine penge retur og betaler kun Sporti gebyr

Ændringer til en tilmelding (volte/klasse/hest etc) koster 150,00 til 1/8-kl. 20.00 – herefter koster de 350,00 stk. 
Betales via MobilePay inden ændringen foretages.

 

Framelding og refundering:

Det vil ikke være muligt at få refunderet pladsen, uanset årsag til frameldingen.
Det er tilladt at sælge eller videregive pladsen til en anden ekvipage og vi kan være behjælpelige med at skabe kontakt, hvis der står nogen på venteliste. Købere skal overholde eventuelle kvalifikations- og/eller medlemskrav.
Det kan ikke forventes at man kan ændre klasser, når man sælger/køber en plads. Men vi hjælper selvfølgelig hvis det er muligt.

 

Camping/overnatning:
Det er muligt at sætte telt eller campingvogn op på et nærmere anvist område på pladsen.

Der er toilet/badfaciliteter i ridehallen.

Pris for Camping (fre – søn)
Pr. enhed uden strøm: 500,00
Pr. enhed med strøm:  600,00

Der er et begrænset antal pladser.

 

Fællesspisning:
Det vil være muligt at købe aftensmad på pladsen fredag efter forudgåede tilmelding.

 

Lørdag aften holder vi en festmiddag for at fejre Jökulls 50 års fødselsdag.
Pris for ikke medlemmer: 200,00 kr

Pris for medlemmer: 150,00kr

Der kan købes flere billetter pr. person, så tag endelig familien med!

 

Læs mere om menuen og festen.

 

Øvrigt:
Følg med på Facebook, hvor forskelligt info vil blive opslået. 

Programmet og generelle informationer vil blive sendt til jeres E-mail ca. en uge før stævnet.


Cafeteria:
Der vil være cafeteria på fredag-søndag. Her kan købes morgenmad og frokost, samt drikkevarer og snacks hele weekenden. 

Vi glæder os til at se jer til et hyggeligt og spændende stævne! 😊

 

Med venlig hilsen
Stævneudvalget, Jökull

 

Stævneleder: Bettina Vestergaard, tlf: 6170 9330 / Bettina@jokull.dk
Dommeransvarlig og hjælperplan: Anders Ditlev, tlf: 2169 3600 / Anders.ditlev@live.com

Sekretariatet: Mia Risvang: Tlf: 2246 9398 / sekretariat@jokull.dk

Jubi logo med guld_edited.jpg
bottom of page